Wij zijn klaar voor het nieuwe schooljaar!
Onze visie en pedagogisch project
Vrije Basisschool ’t Hoge
Aanvaardt elk kind zoals het is.
Zorgt dat elk kind zich geborgen voelt.
Zorgt voor een positieve, veilige, krachtige leer- en leefomgeving.
Zet in op kennis, vaardigheden, attitudes en inzichten.
Laat kinderen op een realistische en creatieve wijze hun ontwikkel- en leerkracht ontdekken.
We zetten in op vertrouwen, eigenheid, respect en structuur.
Kinderen leren hun ontwikkeling en leerproces in eigen handen nemen,
vanuit een nieuwsgierige en onderzoekende houding.
Motiverende werkvormen helpen om de blik op de wereld te verruimen.
Vanuit deze ervaringen laten we het kind zijn interesses en talenten ontdekken.
We dagen kinderen uit om zelfstandig te exploreren.
We werken binnen de grenzen van het kind zelf én van de team-kracht.
Welke de uitdaging ook is, een geduldige aanpak - op maat van elk kind -
en dialoog met alle betrokkenen, staan voorop.
We geven richting aan het groeiproces van kinderen om zich harmonieus te ontwikkelen.
Positieve feedback, (zelf)reflectie en (zelf)evaluatie zijn hierbij van belang.
De focus wordt gelegd op verbindend communiceren met het kind, de ouders en al wie het kind omringt.
We stimuleren kinderen om uit te groeien tot veerkrachtige jongeren.
Als school hebben we een open houding naar de wereld in al haar diversiteit.
Vanuit de christelijke inspiratie is er plaats voor ieders eigenheid.
Kinderen maken kennis met de figuur van Jezus en krijgen kansen tot beleving.
We helpen kinderen om bewust te kiezen het juiste te doen tegenover zichzelf en anderen.
We leren kinderen ‘samen leven’ en zich ‘samen verschillend’ te ontwikkelen.
We vieren graag onze verbondenheid.
Samen zijn we verantwoordelijk voor elk kind.
We werken aan de leer-kracht van de leerling en aan de team-kracht van de personeelsleden.
Elkaar aanvullen als team is elkaar versterken, expertise delen en inzetten op professionalisering.
Hierbij vragen we het vertrouwen van de ouders.
Personeelsoverzicht 2025-2026
Directie
mevr. Sylvie Vlaeminck
Administratie
mevr. Ann Dermaut, schooladministratie
mevr. Els Castryck, boekhouding
Beleidsondersteuners
beleid kleuter en lager
mevr. Sofie Demyttenaere
beleid kleuter
mevr. Lies Allegaert
Kleuterafdeling
Peuterklas
mevr. Louisa Vlieghe
1ste kleuterklas
mevr. Kelly Vermeulen
2de kleuterklas
mevr. Jenna Samaille
3de kleuterklas mevr
mevr. Lies Allegaert
2de + 3de kleuterklas + zorg + ATN
mevr. Dree De Vos
Kinderverzorging
mevr. Sophie Vanneste
Bewegingsopvoeding kleuter
mevr. Julie Opsomer
Lagere afdeling
1ste leerjaar
mevr. Elien Knockaert
2de leerjaar
mevr. Sylvie Lamoral
3de leerjaar
mevr. Chloë Callewaert
4de leerjaar
mevr. Emmy Deweer
4de leerjaar/ zorgleerkracht
mevr. Veerle Heyrick
5de leerjaar
mevr. Ine Vandemenschbrugge
6de leerjaar
dhr. Alain Ameel
2de/5de/6de leerjaar/zorgleerkracht
mevr. Charlotte Callens
boosterleerkracht 1ste leerjaar
mevr. Jolien Vanassche
Bewegingsopvoeding lager
dhr. Bert Dujardin
Zorgcoördinator/ zorgleerkracht
mevr. Julie Dekoker
Websitebeheerder
mevr. Ine Vandemenschbrugge
ICT-coördinatie
dhr. Mathieu Minne, technisch
Middagtoezicht
mevr. Angelina Carvers
mevr. Fatma-Zohra Hamidi
dhr. Steve Vandekerkhove
mevr. Cindy Platteau
mevr. Susie Carvers
mevr. Fouzia Amrouche
mevr. Najiha Bouhoudane
Opvang
mevr. Angelina Carvers
dhr. Steve Vandekerkhove
mevr. Najiha Bouhoudane
mevr. Fouzia Amrouche
Onderhoud
mevr. Fatma-Zohra Hamida
mevr. Raouya Driouach
Preventie-adviseur
dhr. Patrick Vandemenschbrugge