(poging tot) wafelbak
We hadden deze keer veel geluk, want het zonnetje was van de partij in het Kriebelhof.
Meester Jan kon een fantastisch wafelijzer op de kop tikken om te gebruiken op het buitenvuur.
Het beslag werd gemaakt en toen gingen we aan de slag.
Na enkele mislukte pogingen konden we toch 2 wafels proeven. Al doende leert men hé.
De volgende keer proberen we de wafels wat dichter bij het vuur te brengen om ze beter te bakken. Het smaakt zeker naar meer!
Boerderijklassen
Op donderdag 21 maart vertrokken we met de klas voor 2 dagen op boerderijklassen.
Daar mochten we ponyrijden en de pony's verzorgen. De stallen uitmesten hoorde daar natuurlijk ook bij. We speelden een kippenquiz en hadden een zoektocht op de boerderij.
In de speeltuin konden we spelen en ravotten.
Het was leuk, modderig, amusant, soms bewolkt, soms zonnig, fantastisch, fijn, amusant, prettig, schitterend, … en zo kunnen we nog even doorgaan.
Het was een ‘beestige’ tweedaagse!
Sherborne
Enkele studenten van de VIVES, richting coaching & wellbeingmanagement, gaven een workshop sherborne aan het eerste leerjaar.
We waren eventjes een ster of een steentje, mochten onder de brug of over de ingestorte brug klimmen, gaven elkaar een zachte massage... Door deze oefeningen leren kinderen
rekening houden met elkaar. We leren elkaars grenzen
kennen door voor elkaar te zorgen en te ontspannen.
Gravensteen en poppentheater
Maandag 4 maart trokken we met het derde kleuter en eerste leerjaar richting Gent. Daar brachten we in de voormiddag een bezoek aan het Gravensteen. We werden ondergedompeld in de tijd van de Middeleeuwen en leerden er van alles over de ridders en hun manier van leven in die tijd. In de namiddag maakten we in het poppentheater Pedrolino kennis met 'Pierke van Gent'. We hielpen hem om de geest van het Gravensteen te doen verdwijnen door de enge tovenaar Microbius voor eeuwig te verbannen. Tussendoor genoten we van het zonnetje en het fijn spelen met elkaar.
Tafelmuziek
In de muzische lessen maken we tafelmuziek. Met onze handen op de tafel maken we verschillende geluiden en proberen dit samen op het ritme te doen in groepjes. De resultaten zullen we filmen en tonen aan elkaar.